Thursday, December 16, 2010

Jika Kawan Baik Adakah Mereka Sama-Sama Punya Sikap Yang Sama?

salam semua...
kamo - kamo sekalian baik -baik kan? *wink

aku pening...
aku bingung...
tapi malas sudah mahu fikir..
si A cakap tambah...
si B lak cakap tolak...
jadi...
bila tambah dan tolak...
jawapan nya...
KOSONG!...
tak ada siapa menang...

kemarin buka muka buku, dengan si A

" awak, awak hubungi lagi tak kawan saya tu?? "

ku balas...
" dah tak dah...lama sudah tak hubungi dengan dia..dengan pun saya jarang nak hubungi apatah lagi dengan kawan awak tu...napa?"

" tak ada lah, dia cerita kat saya...entah mana perempuan dia kenal...konon nya nak 'test market' la....nak tengok saham dia laku ke tak..."

dan ku balas lagi...
" oh, yeke? "

" awak rasa saya ini macam dia juga ke?...saya lebih teruk daripada dia ke? "

berbalas...
" entah lah awak, apa-apa pun biar saya sahaja yang tahu "

" eleh,yela tu...nasib baik awak tak kena dengan dia...tak jadi mangsa dia"

ku balas...
" yela tu awak "

dalam hati berkata sebenar nya...
bila dia tanya dia sama ke tak dengan kawan nya itu...
rasa memang sama sahaja kot...
yela...
dua orang manusia ini....
berkawan baik...
entah- entah...
memang sama saja perangai mereka berdua ini..

hari ini di muka buku, dengan si B

" maaf "

ku terkejut...
" ?? "

" maaf sebab senyap saja dengan awak...hari itu ada sesuatu yang jadi "

ku kata sama dia...
" oh...tak mengapa...saya tahu semua nya"

" apa awak tahu "

ku balas...
" entah lah...apa-apa pun saya tahu apa"

" ok la begitu..nanti awak tahu la nanti...hati-hati"

ku balas lagi...
" entah lah...malas saya yang fikir"

aduhai...
rasa macam ada tak kena dengan dua manusia ini..
aku tahu mereka ini kawan baik...
apa maksud si B ini : nanti awak tahu la nanti??
pening~

aku membaca balik . JgN naK siBok leh x?? .
dua manusia ini kenapa?
nak apa sebenar nya sama aku?

p/s bila kawan dengan dua orang yang berkawan baik boleh jadi pening kepala

~ pengkaji cuaca FaLiSha
terasa ingin tahu apa yang sebenar nya...kalau jadi macam Harry Potter kan best...boleh tahu perkara sebenar dengan cepat...huhu

No comments: